Velkommen

Velkommen til Team-Carlsen's blog. Her kan du finde tips & tricks til at øge dine fangster chancer, samt læse hvordan vi fisker, og hvordan fiskeriet står til for os.

søndag den 15. april 2012

Et fiskeminde - Key West, USA

Juni, 2008:

I juni 2008, skulle vi en tur til Miami og Key West. Vi havde ikke noget specielt vi skulle se derover. Den første uge var vi på Key West, og jeg blev hurtigt venner med nogle fiskere ved marinaen. Jeg fiskede stort set hver dag med dem, og vi fangede også en del fisk. Første fisk jeg landede var en "Jack" også kaldt Permit så vidt jeg ved. Den var utrolig stærk i forhold til dens størrelse! Den vejede vel ca. 6-7kg og tog vel en 30 minutter at få ind. Måden man fisker på derovre er også noget mere anderledes end herhjemme. Vi fiskede med 1 meter fluorocarbon da hovedmålet var Tarpons. Vi brugte en Circle Hook, og så en 10grams belastning 50 cm foran. Vi fiskede mest med squids, altså små døde blæksprutter, som vi agnede i hovedet og trak den ind stille og roligt 50-80cm fra bunden. Vi kastede langs bådene i marinaen, og der gik ikke længe før vi fik den   Jack. 15 minutter efter, fik "Bob", ham som ejede båden, en tarpon på. Han overrakte stangen til mig, hvilket gjorde mig rigtig glad. Samtidig følte man lidt at han selv skulle hale den ind, men jeg måtte jo bare fokusere og sørge for at jeg ikke mistede den. Den kom op, og viste sig at være en bette en af slagsen. Den vejede ca. 10-14kg, og Bob tog et billede, men jeg fik desværre aldrig billedet selv. Det skal lige nævnes at ALLE fiskene blev genudsat. Vi fiskede kun 2 timer, da vi fiskede ved solnedgang. Næste dag skulle han ud og fiske igen, og jeg var så heldig at jeg måtte komme med igen. Denne gang var det bare efter spisefisk. Vi sejlede et godt styk ud på havet, og fiskede på bunden, med rejer og squids. Her fik jeg dog nogle billeder af de fisk vi fangede. Det er nogle snappers, og så nogle fisk som jeg aldrig har hørt om, eller havde set før.
Nogle snappers, og en mærkelig fisk.














Vores sidste dag på Key West, havde vi booket en guidet tur, for at prøve at fange en haj. Det var dog slet ikke dem som ville bide mest. Det var tarpons. Vi fik aldrig en tarpon ind, da bremsen stod forkert, og skulle spændes meget mere når det var tarpons, for når det var hajer skulle bremsen være mega løs, så hajen slet ikke mødte modstand. Måden vi fiskede med guiden var sådan: Et stort stykke belastning på måske 100g. En meter længere nede, en kæmpe circle hook. Og så fiskede vi med et stykke barracuda på 30x30cm. Jeg fangede en barracuda på 22 pund, og min fætter fangede en haj som vejede 70 pund. Vi havde flere gange hug på fisk større end 50kg. Jeg havde bla. en anden barracuda på som guiden skød til ca. 35-40kg! Den sprang fri af vandet, og krogen røg af da den landede igen. Da vi så kom i land om aftenen, tog vi da også et bette kig på fiskene i havnen. Ikke helt som i en dansk havn. Der svømmede tarpons rundt på +30kg. :)!


Fine tænder, sådan en barracuda har
selvom den ikke vejede mere end 22 pund.

Barracuda på 22 pund.
Hajen som vejede 70 pund.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar